Hvad er en cookie?

Cookies anvendes af stort set alle websites, de er ikke farlige for din enhed. I nogle tilfælde er cookies den eneste måde at få et website til at fungere efter hensigten. Dette website anvender også cookies. Herunder side kan du se en oversigt over de enkelte cookies, deres formål, hvem der udbyder dem, samt hvor længe de gemmes.

Der lagres cookies for hver browser. Det betyder, at hvis du senere besøger websitet her med en anden browser (enhed), vil du igen blive bedt om at give samtykke til cookies, og der blive lagret cookies for netop denne browser.

Sådan giver eller tilbagekalder du samtykke til cookies

Under indstillingerne for cookie-samtykke kan du ved hjælp af afkrydsning give samtykke til de forskellige typer cookies. Hvis du vil trække et samtykke tilbage, skal du blot fjerne afkrydsningen. Du kan også slette cookies samlet eller enkeltvis i browseren. Hvordan du gør det, afhænger af hvilken browser, du anvender. Hvis du bruger flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Sådan slår du cookies fra

Ønsker du helt at undgå cookies, kan du slå cookies fra i din browser – dette vil gælde for alle websites. Bemærk, at du så ikke vil kunne logge på eller bruge andre funktioner, som forudsætter, at et website kan huske dine valg.

TEKNISKE COOKIES – NØDVENDIGE COOKIES

Der kan desuden – afhængigt af websitets funktionalitet og konfiguration heraf – blive sat yderligere tekniske cookies. F.eks en cookie, der husker filterindstillinger, land, etc. eller blokerer for flere indsendelser fra samme bruger.

Ønsker der yderligere informationer om ovenstående, venligt kontakt dataansvarlig.

Information om Ressourceindsamling A/S´ behandling af personoplysninger

De relevante persondataretlige regler, som på nuværende tidspunkt gælder for vores behandling af personoplysninger, er fastsat i databeskyttelsesforordningen (forordning nr. 2016/679 af 27. april 2016) og databeskyttelsesloven (lov nr. 289 af 8. marts 2024 med senere ændringer).

Det følger af disse regler, at Ressourceindsamling er forpligtet til at orientere om vores behandling af personoplysninger samt om hvilke rettigheder, du har som registreret, når vi indsamler oplysninger om dig.

Denne privatlivspolitik oplyser dig om, hvad der gælder, når vi indsamler oplysninger om dig, hvis du henvender dig til os via vores hjemmeside, hvis du i øvrigt kontakter Ressourceindsamling med f.eks. spørgsmål eller klager, eller i øvrigt henvender dig til os som kunde og/eller privatperson.

Denne privatlivspolitik oplyser dig endvidere om, hvordan vi behandler de personoplysninger, du giver os, når du henvender dig til os i forbindelse med fremsendelse af en jobansøgning eller når vi modtager dine personoplysninger på anden vis under et rekrutteringsforløb, uanset om du søger uopfordret eller på baggrund af et stillingsopslag.

Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er defineret i databeskyttelsesforordningen art. 4 som enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person, der direkte eller indirekte kan identificeres ved f.eks. navn, et identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en onlineidentifikator eller et eller flere elementer, der er særlige for den fysiske persons fysiske, fysiologiske, genetiske, psykiske, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.

Behandling af personoplysninger
Behandling af personoplysninger dækker over enhver aktivitet, som personoplysningerne gøres til genstand for, f.eks. indsamling, registrering, opbevaring, tilpasning, ændring, søgning, brug eller videregivelse.

De personoplysninger, du giver os i forbindelse med din ansøgning om job hos os eller i forbindelse med et påbegyndt rekrutteringsforløb, vil alene blive anvendt og opbevaret hos os med henblik på rekrutteringsforløbet og eventuelt i forbindelse med din faktiske ansættelse hos os.

De personoplysninger, du giver os, vil blive behandlet fortroligt.

Dataansvarlig
Ressourceindsamling A/S
CVR.nr.: 41060565
Farverland 4
2600 Glostrup

er dataansvarlig for de personoplysninger, vi modtager til brug for vores generelle virke samt øvrige aktiviteter, der udspringer fra vores generelle virke. Det betyder, at vi skal overholde databeskyttelsesreglerne og sikre, at de personoplysninger, vi behandler, beskyttes tilstrækkeligt.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os på telefon: +45 69161414 eller e-mail: borger@ressourceindsamling.dk.

Hvornår indsamler vi personoplysninger?
Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi oplysninger om, hvordan du bruger vores hjemmeside.

Hvis du henvender dig til os, f.eks. hvis du anmelder en skade, stiller os et spørgsmål eller har en klage, registrerer vi din henvendelse og dine oplysninger, du giver os, i vores sags- og dokumenthåndteringssystem.

Ved affaldsindsamling og når du anvender selvbetjeningsløsninger, indsamler og registrer vi oplysninger om affaldshåndteringen på din ejendom i vores affaldsdatabasesystem (for tiden RenoWeb), som kan være personhenførbare.

Vi behandler endvidere dine personoplysninger, når du henvender dig til os enten via en uopfordret jobansøgning eller en ansøgning på baggrund af et stillingsopslag eller når vi i øvrigt modtager dine personoplysninger i forbindelse med et rekrutteringsforløb.

Hvilke personoplysninger indsamler vi?
Det er oftest nødvendigt for os som minimum at behandle almindelige personoplysninger i form af navn, telefonnummer og e-mailadresse for at kunne håndtere din henvendelse, din jobansøgning eller andre situationer under et rekrutteringsforløb.

I forbindelse med affaldsindsamling kan det være nødvendigt at behandle personhenførbare oplysninger af hensyn til affaldssorteringen.

I forbindelse med en jobansøgning eller et rekrutteringsforløb opfordres du til IKKE at angive oplysninger om cpr-nummer, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, helbredsoplysninger eller følsomme personoplysninger i øvrigt. Hvis vi har brug for denne type oplysninger, indhenter vi dem fra dig på et senere tidspunkt, og kun når vi har fået dit udtrykkelige samtykke hertil.

Når du sender os en jobansøgning, kan det dog være relevant, at du oplyser os om helbredsmæssige forhold, hvis det har væsentlig betydning for dine muligheder for at udføre det job, du søger hos os.

Vi behandler dog kun personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt i forbindelse med de konkrete formål, og der er et lovligt grundlag for det.

Formål og grundlag
Formålet med behandlingen er forskellig afhængigt af situationen og hvilke oplysninger, du deler med os. Situationerne, som denne privatlivspolitik gælder for, gennemgås under afsnit 3 -5.

Vores behandling af samtlige personoplysninger, sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen, evt. suppleret af databeskyttelsesloven.

Ved modtagelse af henvendelser
Når du henvender dig til os via e-mail, selvbetjeningsløsninger eller de sociale medier, behandler vi de oplysninger, der fremgår af din henvendelse, herunder f.eks. dit eller, din virksomheds navn, e-mail, telefonnummer og det, henvendelsen i øvrigt drejer sig om. De oplysninger, vi modtager, hvis du henvender dig via sociale medier, afhænger af dine privatindstillinger på de sociale medier.

Vi opfordrer dig til ikke at sende oplysninger vedrørende f.eks. cpr-nummer, kontonummer, oplysninger om helbredsforhold og oplysninger om race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering eller nationale, sociale eller etnisk oprindelse til os.

Formålet med at indsamle oplysninger i forbindelse med vores modtagelse af dine henvendelser er, at kunne modtage, behandle og besvare din henvendelse.

Ved besøg på hjemmesiden
Ved besøg på vores hjemmeside www.ressourceindsamling.dk registrerer vi, hvilke sider, der er besøgt hvornår. Oplysningerne er i videst muligt omfang anonymiseret.

Vi indsamler således oplysninger om din brug af vores hjemmeside, herunder oplysninger om hvilke typer af cookies, du har givet samtykke til, oplysninger om dine sprogpræferencer, samt statistikoplysninger om din brug af hjemmesiden. Disse oplysninger indsamles i form af cookies.

Når du bruger vores hjemmeside, har du mulighed for at læse vores cookiepolitik https://www.ressourceindsamling.dk/cookies-og-persondatapolitik/
eller ændre dit samtykke til cookies. Du har som bruger af vores hjemmeside også mulighed for at klikke ”OK TIL VALGTE”, hvis du ikke ønsker, at vi indsamler statistikoplysninger, når du besøger vores hjemmeside.

Formålet med at indsamle oplysningerne er dels at sikre, at vores hjemmeside fungerer hensigtsmæssigt og som tilsigtet, og dels at indsamle viden om, hvordan du og andre bruger hjemmesiden, så vi løbende kan forbedre hjemmesiden.

Ved jobansøgning og rekruttering
Formålet med vores indsamling og behandling af dine personoplysninger, når du søger job hos Ressourceindsamling eller er en del af et rekrutteringsforløb, er at finde de bedst egnede kandidater til det pågældende job, som du søger hos Ressourceindsamling og for at sikre den bedst mulige rekrutteringsproces.

Et rekrutteringsforløb hos Ressourceindsamling kan finde sted i flere stadier fra en stilling opslås, til der er indgået en ansættelseskontrakt. Grundlaget for indsamling og behandling af dine personoplysninger kan variere, alt efter hvor langt du er nået i processen.

Videregivelse, mv.
Vi stiller ikke personoplysninger til rådighed for tredjepart med henblik på markedsføring eller lignende formål.

Vi videregiver kun personoplysninger, hvis det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor, for at vi kan behandle dine henvendelser.

Der kan i forbindelse med et rekrutteringsforløb være tilfælde, hvor vi benytter os af eksterne rekrutteringsfirmaer eller udbydere af personlighedstests, som vi i så fald vil videregive dine personoplysninger til. Hvis dette er tilfældet, skriver vi det i det pågældende jobopslag.

Videregivelse af dine personoplysninger i disse tilfælde vil foregå på baggrund af skriftlige databehandleraftaler, som Ressourceindsamling indgår med de pågældende eksterne parter.

Med henblik på at finde de bedste egnede kandidater til det job, som du søger hos Ressourceindsamling, kan der være tilfælde, hvor vi ønsker at indhente referencer fra f.eks. dine tidligere arbejdsgivere, uddannelsesinstitutioner eller andre relevante parter. Vi indhenter dog kun sådanne referencer, hvis du giver dit samtykke hertil.

Vi overfører sædvanligvis ikke data udenfor EU, og hvis sådan overførsel måtte finde sted, sker det alene under iagttagelse af de nødvendige sikkerhedsgarantier som krævet efter den gældende databeskyttelseslovgivning.

Vi har etableret passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring mod uautoriseret adgang til, tab eller ødelæggelse af de data, som er undergivet vores ansvar.

Vi udvikler løbende vores sikkerhedspolitikker og procedurer for at sikre, at vores systemer er sikre og beskyttede. Det er kun personer, der har et legitimt behov for at behandle personoplysninger til de ovennævnte formål, der har adgang til disse.

Vi bruger Microsoft Office 365. Det betyder, at oplysninger om dig kan blive tilgængelige for Microsofts samarbejdspartnere (underdatabehandlere) i lande uden for EU/EØS, hvor man ikke nødvendigvis har samme niveau for beskyttelse af personoplysninger som inden for EU/EØS.

Overførslen sker på grundlag af EU-Kommissionens standardkontrakt. Du kan finde en kopi af kontrakten her.
Du kan finde en oversigt over Microsofts underdatabehandlere her.

Opbevaring
Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, der er et behov for det. Når det ikke længere er nødvendigt for os at have oplysningerne om dig af hensyn til de formål, hvormed vi indsamlede oplysningerne, bliver de slettet.

For så vidt angår din ansøgning og andre oplysninger i relation til rekrutteringsprocessen, opbevares disse indtil Ressourceindsamling har taget stilling til din ansøgning.

Hvis der er tale om en ansøgning på baggrund af et konkret stillingsopslag, opbevarer Ressourceindsamling dine personoplysninger indtil rekrutteringsforløbet er afsluttet, og maksimalt i en periode på 6 måneder.
Hvis du bliver ansat hos Ressourceindsamling, opbevarer vi din ansøgning i løbet af hele din ansættelsesperiode.

Oplysninger om klager opbevares som udgangspunkt i fem år fra udgangen af det år, vi har afsluttet vores behandling af klagen. Baggrunden for denne opbevaringsperiode er et ønske om, at vi i forbindelse med fremtidige klager kan se, om det vedrører et forhold, der tidligere er klaget over og på den baggrund blandt andet forholde os til, om vores tidligere forsøg på at afhjælpe et problem ikke har været tilstrækkeligt eller hensigtsmæssigt.

Personhenførbare oplysninger, der indsamles og registreres til brug for korrekt affaldshåndtering opbevares så længe vi står for affaldshåndteringen på din ejendom, og slettes som udgangspunkt ved udgangen af året fem år efter modtagelsen.

Øvrige henvendelser slettes ved udgangen af året fem år efter modtagelsen. Vi kan dog opbevare oplysningerne i længere tid, hvis det er nødvendigt for at vi kan overholde en forpligtelse, vi er pålagt ved lov, eller hvis det er nødvendigt for at vi kan fastlægge eller forsvare et retskrav eller gøre et retskrav gældende.

Fysisk materiale med personoplysninger opbevares sikkert på lige fod med digitalt materiale. Kun betroede personer med sagligt behov har adgang til materialet. Materialet opbevares aflåst, når det ikke bruges.

Dine rettigheder
Du har ikke pligt til at give os oplysninger, men hvis du vælger ikke at gøre det, er der en risiko for, at vi ikke vil kunne behandle eventuelle henvendelser fra dig, herunder jobansøgninger.

Hvis vi har registreret oplysninger om dig, har du ifølge databeskyttelsesforordningen:

  • ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler
  • ret til at få urigtige oplysninger rettet
  • ret til i særlige tilfælde at få slettet oplysninger, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning
  • ret til i visse tilfælde at få begrænset behandlingen, så den fremover – bortset fra opbevaring – kun må ske efter samtykke eller med henblik på, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser
  • ret til i visse tilfælde at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af oplysningerne
  • ret til i visse tilfælde at få udleveret en kopi af dine personoplysninger eller få transmitteret oplysningerne direkte til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).

Hvis du vil gøre brug af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os, jf. vores kontaktoplysninger ovenfor. Hvis du ønsker at gøre brug af nogle af de ovennævnte rettigheder, kan vi i den forbindelse stille krav om relevant legitimation.

Snarest muligt og som hovedregel inden 4 uger efter modtagelsen af en begæring, skal oplysningerne udleveres. Når oplysninger er udleveret, kan vi tidligst anmode om tilsvarende oplysninger efter 6 måneder.

Der kan ikke begæres indsigt i oplysninger, som findes at burde vige for offentlige eller private interesser, herunder hensynet til den pågældende selv.

Ret til at trække samtykke tilbage
Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen.

Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes rettigheder, som du kan finde på www.datatilsynet.dk.

Klager
Du kan indgive klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
*****
Vores privatlivspolitik er senest opdateret den 19.02.2025 og opdateres løbende.